Sunday, April 14, 2013

NuKilan SejeNak.... :(

Bismilahirahimanirahim....


sepiNtas lalu... seorang lagi telah kembali kerahmatullah khamis malam jumaat... Di saat aku meneliti buku PengaJian Syariah.. terKejut panGGilan telefOn dari kaMpung... kedenGaran sayu suara emak... sambil beristigfar... Emak berkata " PAktam iaitu bapa saudara aku... telah kembali kerahmatullah tepat jam pukul 11 malam... aku terHenti mengHafal Usul fiQh... masYaAllah... dalam kekalutan mengHadapi Final untuk Last Semester, Allah memberi dugaan yang Hebat... aku bertahan untuk menGalir air mata apabila terkeNang suasaNa di kamPung.. aku berbisik dalam hati... " YA ALLAH, DUGAAN APA LAGI ENGKAU BERIKAN KEPADA AKU... MUNGKIN ADA HIKMAH DI SEBALIK DUGAAN..." aku menekan butang call untuk menEleFon abang saudara tentang cerita yang mendukacitakan... aku masih boleh tenang... seDang aku termeNung... terFikir seorang kawAn yang perNah meliHat keaDaan arWah... tiba2 menitis air mata... bukan aku meminta.. tetapi keseDihan melanda apabiLa aku terKenang.. wajah arwah Bilal bin Abdullah dan arwah ayah Che omar bin Ismail.. MEREKA SEMUA RAPAT DENGAN ARWAH BILAL.... ya Allah, begitu berat dugaan aku bila mengenangkan kesedihan... malam itu, aku menAngis sepuas hati... 

AL-FATIHAH KEPADA ARWAH TOKWAN CHIN, ARWAH TOKWAN KASSIM, ARWAH TOK SALMAH, ARWAH ADIK, ARWAH AYAH, ARWAH MAKJANG, ARWAH PAKTAM
SERTA ARWAH-ARWAH MUSLIM DAN MUSLIMAT

aku baNgkit.. setelah pelbagai message untuk memberi kekuatan kepada diri aku... sabar ya Wahida... inilah dugaan.. jangan merungut... ada pula kata... jangan mcm nie... yang pergi biar pergi... sahAbat aku berkata.. dont cry... biasa laa dugaan nie kita sendiri tak minta.. orang perantauan... nanti aku sendiri bila perantauan xtahu cmna... JADI AKU BANGKIT... MENDENGAR Suara ITU SEMANGAT!!!! TAKBIR!!!

No comments:

Post a Comment